Marketing trend se konstantno menjao proteklih godina. Sećate se kada smo pisali o marketing idejama u 2016. i 2017. godini? E pa od tog do ovog članka se mnogo toga promenilo. Promene su uglavnom proizvod želja i ponašanja korisnika i to uglavnom mlađe populacije. Prema otkrivanjima članova Gen Z. kompanije i marketinške agencije su bile prinuđene da promene način komunikacije i fokusiraju se na ono šta je bitno mlađim korisnicima.
Angažovanjem korisnika preko društvenih mreža kao što su Facebook, Snapchat i Instagram, postala je ključna komponenta za uspešnu marketinšku strategiju. Kako se svet društvenih mreža menja velikom brzinom, dovoljno je spomenuti „Explore Feed“ na facebook-u, potrebno je prestati plakati i ostati u koraku s’ tim da bi vaša strategija bila uspešna. Za vas izdvajamo marketing trendove koje trebate (čitaj:“morate“) koristiti u 2018. godini.
1. Zapošljavanje talenata za stvaranje dobrog sadržaja
U prošlosti, mnoge kompanije su zapošljavale slobodne pisce kako bi kreirali sadržaj za društvene mreže. A onda bi to delili na raznim platformama. Povećanje istaknutosti na društvenim mrežama, rezultiralo je time da su marketinške agencije i kompanije bile primorane da počnu sa zapošljavanjem sopstvenih stvaralaca sadržaja.
Kako mladi potrošači provode dosta vremena na praćenje sadržaja poznatih brendova, cilj samih brendova postao je da njihov sadržaj ne bude namenjem samo određenoj publici, već da bude i posebno prilagođen platformi na kojoj se nalazi. Tip sadržaja koji je pogodan za Facebook platformu je dosta drugačiji od onog koji je pogodan za Instagram platformu, što znači da kompanije moraju zaposliti stvaralace tih sadržaja baš u tom prostoru za koji su namenjeni. Za stvaranje marketinških strategija, često je potrebno i previše vremena. Tako da zapošljavanje domaćih talenata često biva i najbolji način kako bi se osiguralno uspešno mesto na tržištu.
2. Veći naglasak na video sadržaj
Sve više i više strategija se fokusira na video sadržaj umesto sadržaj koji je izražen samo putem slike samog brenda. Experti za marketing su ustanovili da mnogo efektivnije dolaze do svojih potrošača putem video klipova. Međutim, dosta je bitno da video sadržaj bude usko povezan sa slikom samog brenda koja ga povezuje sa potrošačima.
Da bi ste uspeli u ovome, napravite video koji će kupci moći da povežu sa korišćenjem samog proizvoda a ne samo sa izgledom tog proizvoda.
3. Fokusirati se na sadržaj običnih korisnika
Mnogi brendovi koriste samo pouzdan sadržaj kako bi lakše dopreli do svojih korisnika na društvenim mrežama. Na primer, lifestyle brendovi će od svojih korisnika zahtevati slike njih kako nose njihovu odeću ili kako obavljaju odredjene aktivnosti u njima. Ovi brendovi će izabrati najbolje od svog tog sadržaja koji im stigne i promovisaće na svojoj stranici, dajući odredjenu dozu sigurnosti kupcima koji imaju u planu da postanu njihovi korisnici.
Ovo nije samo dobar način da se dodje do kvalitetnog sadržaja, već je i dobar način za angažovanje svojih korisnika. Izabrani korisnici koji vide sebe na stranici, uglavnom bivaju uzbudjeni i veće su šanse da će kupiti nešto i preporučiti taj brend svojim prijateljima.
4. Povećana upotreba facebook i instagram „priča“
Facebook i Instagram Stories su postali veoma popularni među korisnicima i brendovima. Veoma je važno da se strategije i reklame ne prave samo za sadržaj koji će biti objavljen direktno na nalozima samih brendova već i na njihovim Story-ima.
Mnogi korinsnici koji prate veliki broj naloga na svojim mrežama, nemaju vremena da pogledaju svaku objavu i svaki post, ali će odvojiti par sekundi da pogledaju priče. Putem tih priča možete pozvati korisnike da pogledaju vašu novu objavu.
5. Partnetstvo izmedju brendova kako bi angažovali što veći broj kupaca
Mnogi brendovi koriste uticajne ličnosti na Instagram-u, Facebook-u i Snapchat-u kako bi promovisali njihove proizvode široj publici.
Partnerstvo izmedju brendova je odličan način da se dodje do novih korisnika a često i mnogo efektivniji od izbacivanja samog sadržaja. Da bi ste uspešno implementirali brend partnerstvo u vašoj kompaniji, fokusirajte se na stvaranje partnerstva sa korisnicima koji šalju čistu poruku, imaju veliki broj pratilaca i redovno izbacuju sadržaj na svojim profilima. Brend partneri često nadju inovativan način da privuku kupce za odredjene proizvode, a vi možete iskoristit njihov talenat kao svoju prednost.
6. Uživo sadržaj će privući mnoge
Mnogi brendovi i kompanije koriste uživo sadržaj kako bi uzbudili i pridobili što veći broj korisnika. Prodavci često koriste Facebook Live kako bi demonstrirali i prikazali kako uživo ljudi koriste taj proizvod. Emitovanje tih snimaka u realnom vremenu je fantastičan način za privlačenje pažnje.