Da li je bitno da sajt bude prilađen za sve prenosive uređaje (Mobile Friendly)?
Odgovor je jasan, naravno da jeste. Danas kada na google pretraživaču želite da pretražite nešto što je Vama važno, Google će u prvim rezultatima prikazati samo one stranice koje su prilagođene Vašoj rezulociji ekrana uređaja sa kojeg to i radite što se zove mobile friendly.
Šta to znači? – To znači da su ta mesta rezervisana samo za one sajtove koji su „Mobile-Friendly“ a svi znamo da se danas sve više i više koriste mobilni telefoni i tablet računari što još više daje važnost tome da je vaš sajt baš taj – Prilagodljiv za sve prenosive uređaje.
S obzirom na to da će se u budućnosti sve više i više smart telefoni koristiti za internet pa tako i pretragu, responsive dizajn sajta nije luksuz već potreba koju svaki sajt mora da poseduje. Izrada sajta sa takvom funkcijom više nije luksuz već potreba.
Ova statistika jasno prikazuje kako se još 2014. godine izjednačio broj korisnika koji za surfovanje internetom koriste desktop računare i mobilnih uređaje.
Svaki put kada preko vašeg mobilnog telefona želite da obavite neku pretragu, Google će Vam u prvom planu preporučiti sajtove koji su optimizovani za tu rezoluciju.
Broj otvorenih e-mailova preko mobilnog telefona je porastao za čak 180%
Dakle, mesta su rezervisana za sajtove koji su prilogođeni za mobilne uređaje a ti sajtovi se kratko i jasno zovu „mobile-friendly“ sajtovi. Mislim da nije potrebno da objašnjavam zašto je bitno listati se na google-u u prvim rezultatima, to su mesta koja donose posetu a samim tim i novac.
Izmene koje je Google uradio neće značajno uticati na korisnike koji i dalje koriste laptop i desktop računare, ali će značajno zagorčati život firmama koji još uvek svoj sajt nisu redizajnirali kako bi bio prilagođen prenosnim uređajima.
Svake godine Google menja algoritam za pretragu oko 500-600 puta.
Dok se većina tih promena tretiraju kao „male“, Google povremeno obavlja i „veliko“ ažuriranje algoritma (kao što su Google Panda i Google Penguin) koji utiču na rezultate pretrage u svakom pogledu .
Za pretraživače u vezi marketinga, znajući datume tih Google ažuriranja mogu da se objasne promene u ocenjivanju,organsko pretrazi sajta i na kraju poboljšati Search Engine Optimization .
Algoritam koji Google koristi za pretragu je dosta napredovao promenama koje je Google morao da uradi , a ova je možda čak i najveća od kako postoje, a jasno je i šta je ustvari cilj – „Mobile Friendly“ sajtovi koji se traže preko pametnih telefona i google pretraživača lansiraju se na prvim mestima pretrage koja su, kao što smo već par puta rekli, rezervisana za takve sajtove.
Kako da znam da li je moj sajt mobile-friendly?
Da bi ste proverili da li je vaš sajt prilagođen nije vam potreban ni programer niti dizajner, potrebno je vaše oko koje će prepoznati to. A sve što je potrebno jeste da na vašem mobilnom telefonu otvorite browser koji koristite za surfovanje i ukucate URL vašeg sajta. Kada se on učita, ukoliko je vaš sajt lak za čitanje i pregled, ako nije potrebno skrolati sa strane ili zumirati , vaš sajt poseduje responsive dizajn. Postoji i drugi način na koji možete to proveriti a to je pitati programera koji je radio Vaš sajt , verujemo da je on osoba koja to mora da zna, a naravno imate i treći način da to proverite a to je ujedno možda i najbolji od svih ponudjenih a to je direktno pitate Google!
Ukoliko ne želite da gubite vreme na prva dva načina jednostavno to možete učiniti proverom na Google-ovom servisu jednostavnim klikom na Mobile Friendly Test.
Ako ste sve ovo znali, onda ste verovatno ili Web dizajner ili Programer, ako jeste, možete pogledati direktna Google-ova upustva i procedure za pravilnu izradu mobilno prijateljskog sajta možete pogledati klikom na ovaj link.
Kada već spominjemo promene u pretrazi koje nam nudi najmoćniji pretraživač na svetu trebalo bi i da spomenemo „breadcrumbs“ linkove na sajtovima odnosno struktuiranje podataka. To jednostavno znači da Google kada procesuira sajt koji imaju implementirane „breadcrumbs“ neće prikazivati URL link web stranice već će zameniti pravi frazama u pretrazi, što će naravno pomoći da se korisnici vrlo lako snalaze na sajtu.
A sada pogledajmo kako to izgleda kada se testira sajt na linku koji smo naveli iznad.
Da! Kao što vidite na slici naš sajt je prošao test. Takođe možete videti kako Google Bot vidi vašu stranicu. Pored toga možete saznati još mnogo toga vezane za mobilno prijateljske sajtove.
Takođe možete testirati i sami, na primer, kada ukucate na google pretraživaču „history of Google“ možete videti liniju teksta koja je zelenkaste boje, a na njoj piše „Google > About > Company > History“ ili na primer: “ Wikipedia > Wiki > Google“. -Rezultati linkova su „breadcrumbs“.
Šta smo shvatili?
Ako imate internet stranicu koja nije prilagodljiva na svim prenosivim uređajima, možete reći ZBOGOM google pretrazi koja to ume da kazni. Osim toga kada je sajt samo prilagođen računarima , to je kao da imate jednu polovinu sajta. Zato nemojte trošiti vreme i resurse i pokrenite se, ne daj te da konkurencija bude pre Vas mobilno prilagođena i preotme vam klijente.
[…] što je jako važno a odnosi se za obe vrste izrade sajta jeste to da on bude Mobile-Friendly odnosno responsive za sve vrste prenosivih […]